Priemyselná informatika
Študijný odbor je zameraný na:
- automatizáciu technologických procesov,
- tvorbu priemyselných informačných systémov,
- metódy a postupy riešenia problémov automatizácie,
- systémy automatizačnej techniky,
- robotiku.
Čo sa naučíte?
- čo je automatizácia a ako sa vyvíjala,
- aké programové prostriedky sa používajú v automatizácii,
- štruktúru robota a robotických sústav,
- princíp činnosti automatu a robota,
- praktické využitie robotov.
Po ukončení môžete pracovať:
- vo výrobných závodoch,
- na vývoji robotov a rôznych automatov,
- ako programátor robotov a automatov,
- pri nastavovaní automatických liniek v závodoch,
- ako diagnostik porúch automatizačných procesov.
Súčasťou základnej odbornej výučby sú aj predmety výpočtová technika, základy elektrotechniky a elektroniky, elektrotechnické merania, telekomunikácie, praktické cvičenia. Tam, kde je to aktuálne, sa oboznámia so súčasným sortimentom u nás a vo svete vyrábaných a používaných technických a programových prostriedkov automatizačnej techniky prostredníctvom firemných katalógov, časopisov, kníh, videoprogramov a počítačových programov.
Horeuvedenému širokému spektru rozvoja vedomostí a schopností žiakov v teoretickej časti predmetu zodpovedá pestrý charakter experimentálnej činnosti žiakov v praktickej časti predmetu.
Cieľom štúdia je súčasne aj rozvoj schopnosti a zručnosti žiakov. Dôraz sa kladie na rozvoj poznávacích operácií žiakov, najmä na analýzu, syntézu, indukciu, dedukciu, analogické hodnotiace a tvorivé myslenie.
Rámcový rozpis učiva predpokladá, že učiteľ v rámci predmetovej komisie rozpracuje konkrétne ciele a obsah v tematickom pláne podľa podmienok školy, podľa možnosti uplatnenia absolventov.
Profil absolventa sa dosiahne v úzkej nadväznosti na voliteľné odborné predmety, ktoré môžu hlbšie rozvíjať niektoré vedomosti a zručnosti podľa miestnych a časových podmienok príslušnej školy. (konštrukcia el. zariadení, sieťové technológie a pod. )
Organizácia vyučovania je určená vzťahom medzi odborno-teoretickou a odborno-praktickou zložkou predmetu.
Na cvičeniach sa trieda delí na skupiny. Náplň cvičení možno rozdeliť do cyklov pre skupiny podľa požiadaviek praxe a podľa vybavenia školy a školského výpočtového strediska.