Počítačové systémy
Študijný odbor je zameraný na:
- funkciu a konštrukciu počítačových systémov,
- číslicovú techniku,
- komunikáciu v systémoch a medzi systémami,
- prácu prídavných zariadení,
- základy testovania a diagnostiky systémov.
Čo sa naučíte?
- ako pracujú systémy číslicovej techniky,
- čo sú integrované moduly a aké sú ich vlastnosti,
- všetko o mikropočítačoch,
- aký je vzťah medzi technickými a programovými prostriedkami,
- ako systémy komunikujú.
Po ukončení môžete pracovať:
- na vývoji počítačových systémov,
- vo firmách zaoberajúcich sa komunikáciou systémov,
- v oblasti mikropočítačovej techniky,
- na diagnostike a testovaní systémov.
Žiak má nadobúdať vedomosti zaradené do systematicky usporiadaných poznatkových štruktúr, vzťahov a vývojových tendencií. Preto odborné predmety v tejto oblasti prípravy tvoria prvky číslicovej techniky, t.j. návrh kombinačných a sekvenčných systémov a znalosť vlastností integrovaných modulov, celky venované štruktúre počítača, vzťahu technických a programových prostriedkov, prehľadu o prídavných zariadeniach a prehľadu o komunikáciách. Vývojové tendencie sú v celkoch o architektúrach, mikropočítačoch a distribuovaných systémoch.
Súčasťou základnej odbornej výučby sú aj predmety výpočtová technika, základy elektrotechniky a elektroniky, elektrotechnické merania, praktické cvičenia.
Otázky bezpečnosti, ochrany a zdravia pri práci, ako aj starostlivosti o životné prostredie sú súčasťou vyučovania, a preto sa s nimi musí vyučujúci zaoberať v príslušných súvislostiach.
Rámcový rozpis učiva predpokladá, že učiteľ v rámci predmetovej komisie rozpracuje konkrétne ciele a obsah v tematickom pláne podľa podmienok školy, podľa možnosti uplatnenia absolventov.
Profil absolventa sa dosiahne v úzkej nadväznosti na voliteľné odborné predmety, ktoré môžu hlbšie rozvíjať niektoré vedomosti a zručnosti podľa miestnych a časových podmienok príslušnej školy. (sieťové technológie, konštrukcia el. zariadení a pod. )
Organizácia vyučovania je určená vzťahom medzi odborno-teoretickou a odborno-praktickou zložkou predmetu.
Na cvičeniach sa trieda delí na skupiny. Náplň cvičení možno rozdeliť do cyklov pre skupiny podľa požiadaviek praxe a podľa vybavenia školy a školského výpočtového strediska.