Obrazová a zvuková technika
Študijný odbor je zameraný na:
- elektrotechnické zariadenia používané v rozhlase, televízií,
- praktické zariadenia používané v domácnosti – rozhlasový prijímač, televízny prijímač, CD prehrávače, videotechnika,
- používanie profesionálnych zariadení v rozhlasovom a televíznom štúdiu,
- zistenie a odstránenie chýb na zariadení,
- umeleckú stránku rozhlasového a televízneho vysielania,
- prax na externých pracoviskách v rozhlase a televízii.
Čo sa naučíte?
- vyrobiť rozhlasovú reláciu,
- vytvoriť video a spracovať ho,
- ozvučiť miestnosti,
- pracovať s programami používanými v obrazovej a zvukovej technike,
- využívať techniku vo vlastnom školskom štúdiu.
Po ukončení môžete pracovať:
- vo verejnoprávnom alebo komerčnom rádiu,
- vo verejnoprávnej alebo komerčnej televízii,
- vo firmách zaoberajúcimi sa ozvučením,
- samostatne, zhotovovaním rôznych obrazových a zvukových materiálov.
Otázky bezpečnosti, ochrany a zdravia pri práci, ako aj starostlivosti o životné prostredie sú súčasťou vyučovania, a preto sa s nimi musí vyučujúci zaoberať v príslušných súvislostiach.
Súčasťou základnej odbornej výučby sú aj predmety výpočtová technika, základy elektrotechniky a elektroniky, elektrotechnické merania, praktické cvičenia.
Rámcový rozpis učiva predpokladá, že učiteľ v rámci predmetovej komisie rozpracuje konkrétne ciele a obsah v tematickom pláne podľa podmienok školy, podľa možnosti uplatnenia absolventov.
Profil absolventa sa dosiahne v úzkej nadväznosti na voliteľné odborné predmety, ktoré môžu hlbšie rozvíjať niektoré vedomosti a zručnosti podľa miestnych a časových podmienok príslušnej školy. (rozvoj odboru, konštrukcia el. zariadení a pod. )
Organizácia vyučovania je určená vzťahom medzi odborno-teoretickou a odborno-praktickou zložkou predmetu.
Prevahu má odborné - teoretické učivo. Praktické aplikácie sa precvičujú formou laboratórnych cvičení, samostatných návrhov a meraní. Výučba je doplnená praxou na externých pracoviskách v rozhlase a televízii.
Na cvičeniach sa trieda delí na skupiny. Náplň cvičení možno rozdeliť do cyklov pre skupiny podľa požiadaviek praxe a podľa vybavenia školy a školského výpočtového strediska.