IKT systémy a ich správa
Študijný odbor je zameraný na:
- informatické služby v spoločnosti,
- komunikáciu medzi zariadeniami (počítače, mobilné telefóny a pod.),
- multimediálne služby,
- programovanie,
- informačné technológie.
Čo sa naučíte?
- programovať v rôznych jazykoch,
- vytvárať webové stránky a aplikácie,
- princíp prenosu dát a informácií,
- všetko o počítačových sieťach,
- princípy multimediálnych služieb,
- praktické využitie informatických a telekomunikačných systémov.
Po ukončení môžete pracovať:
- v telekomunikačných spoločnostiach,
- ako správca počítačovej siete,
- ako tvorca webových stránok a aplikácií,
- vo firmách zaoberajúcich sa informatickými službami.
Cieľom je, aby žiaci získali základné zručnosti s programovými balíkmi pre informačné technológie, ktoré sa používajú vo svete. Tento spôsob umožňuje individuálny prístup, prácu s vyučovacími časťami programových balíkov a pripadne rozvíjanie znalosti angličtiny, v projektovaní jednoduchšieho informačného systému pre spracovanie informácií.
Vyučovanie úzko súvisí s predmetmi výpočtová technika a telekomunikácie a počítačové siete, v ktorých žiaci získajú programátorské a techničke vedomosti a zručnosti s ekonomickými predmetmi. Preto rámcový rozpis učiva predpokladá, že učiteľ tvorivo rozpracuje konkrétne ciele a obsah vo svojom tematickom pláne podľa medzipredmetových vzťahov a miestnych podmienok školy.
Súčasťou základnej odbornej výučby sú aj predmety výpočtová technika, základy elektrotechniky a elektroniky, elektrotechnické merania, praktické cvičenia.
Otázky bezpečnosti, ochrany a zdravia pri práci, ako aj starostlivosti o životné prostredie sú súčasťou vyučovania, a preto sa s nimi musí vyučujúci zaoberať v príslušných súvislostiach.
Rámcový rozpis učiva predpokladá, že učiteľ v rámci predmetovej komisie rozpracuje konkrétne ciele a obsah v tematickom pláne podľa podmienok školy, podľa možnosti uplatnenia absolventov.
Profil absolventa sa dosiahne v úzkej nadväznosti na voliteľné odborné predmety, ktoré môžu hlbšie rozvíjať niektoré vedomosti a zručnosti podľa miestnych a časových podmienok príslušnej školy. (sieťové technológie, konštrukcia el. zariadení a pod. )
Organizácia vyučovania je určená vzťahom medzi odborno-teoretickou a odborno-praktickou zložkou predmetu.
Na cvičeniach sa trieda delí na skupiny. Náplň cvičení možno rozdeliť do cyklov pre skupiny podľa požiadaviek praxe a podľa vybavenia školy a školského výpočtového strediska.