Uplatnenie absolventov

Povolania, pre ktoré Obchodná akadémia Lipt. Mikuláš pripravuje:

Odborný pracovník v oblasti účtovníctva - účtovník, mzdový účtovník, finančný analytik, fakturant, rozpočtár, kalkulant, pracovník správy a evidencie majetku, pracovník v oblasti štatistiky 

Odborný pracovník v oblasti personalistiky - náborový a personálny pracovník

Odborný pracovník pre materiálové zabezpečenie a zásobovanie - obchodný zástupca, produktový manažér, disponent, zásobovač, pracovník logistického centra, pracovník expedície tovaru, obchodný referent

Všeobecný administratívny pracovník - sekretárka, asistent, office manažér, technicko-administratívny pracovník, archivár, recepčný, pracovník cestovnej kancelárie

Administratívny pracovník vo finančníctve - back office špecialista, account manager, referent platobného styku, referent správy pohľadávok, klientsky pracovník pošty

Administratívny pracovník verejnej správy a samosprávy - pracovník kontaktného centra, matrikár, kontrolór, správca daní

 

Kompetenčný profil absolventa:

  • Absolvent je pripravený na pracovné pozície zamerané na výkon ekonomických, obchodno-podnikateľských a administratívnych činností prierezovo vo všetkých odvetviach národného hospodárstva. 
  • Vie zostaviť finančný plán a rozpočet spoločnosti, vykonať odborné činnosti z oblasti účtovníctva, odmeňovania, rozpočtovania a financovania spoločnosti.
  • Ovláda správne vedenie účtovníctva v celom rozsahu, fakturáciu, správu daní, mesačné výkazy, ročnú uzávierku a závierku.
  • V oblasti mzdovej a personálnej agendy je schopný viesť osobný spis zamestnanca, spracovať mzdy, viesť dochádzkový systém zamestnancov.
  • Vie vypracovať cenové kalkulácie a prehľady jednotlivých zákaziek, pripraviť podklady pre spracovanie faktúr, skladové hospodárstvo, dodávky zásob do výroby.
  • Vedie obchodné rokovanie s dodávateľmi a odberateľmi. Je schopný pripraviť prezentačné a predajné akcie na podporu predaja.
  • Ako administratívny pracovník zabezpečuje administratívnu podporu jednotlivých zložiek manažmentu.
  • Je schopný pripraviť a viesť obchodné rokovania. Zabezpečuje organizáciu rôznych porád, mítingov, školení, prípravu obchodných a služobných ciest, rezerváciu hotelov, leteniek.
  • Spracováva podklady a vytvára prezentácie pre nadriadeného, vie vypracovať zápisnice z pracovných porád a rokovaní, ovláda desaťprstovú hmatovú techniku.
  • Ovláda vybavovanie telefonickej, mailovej a poštovej komunikácie s internými aj externými partnermi, štátnymi inštitúciami v štátnom jazyku i v cudzom jazyku.
  • Zabezpečuje platobný a obchodný styk klientov pošty, bánk a poisťovní, administráciu, evidenciu a archiváciu dokumentov klientov.