Škola realizuje stredoškolské odborné vzdelávanie zamerané na prípravu informačných, mediálnych i marketingových pracovníkov schopných uplatniť sa vo všetkých typoch informačných inštitúcií, médiách, marketingu a reklame. Na potreby a aktuálne trendy informačnej spoločnosti reaguje moderným typom informačného vzdelávania, ktoré spĺňa požiadavky európskej informačnej praxe.

Chceš sa stať mediálnym mágom? 

Zaujíma ťa, ako fungujú médiá? Vidíš svoju budúcnosť v televízii, novinách či rozhlase? Tak si na správnej adrese. Tvoj sen sa môže stať skutočnosťou. SOŠMIŠ ťa naučí, ako správne písať články, nakrúcať zábery, vystupovať pred kamerou alebo nahrávať podcasty.

Televízia, rozhlas, print, fotografia, online prostredie

Priestory, v ktorých budeš tvoriť svoje mediálne práce budú tvojím druhým domovom. Zelené plátno v televíznom štúdiu, mixážny pult v rozhlasovom štúdiu ťa naučia základným zručnostiam, ktoré potrebuješ k svojej budúcej profesii

Profesionálna technika

Reportáže, správy, rozhovory na školskej pôde alebo priamo v teréne. Zapožičanie techniky pod dohľadom vyučujúceho ti prinesie nový zážitok, ako sa tvorí obsah, ktorý si doteraz videl len v televízii, na internete či počul v rádiu. Práca v teréne si vyžaduje flexibilné myslenie, operatívne riešenia. To všetko si vyskúšaš na praktických zadaniach.

Povinná prax v médiách

V 3. a 4. ročníku sa ti dostane mediálny svet pod kožu. Absolvuješ 3-týždňovú prax v médiách. Na vlastné oči uvidíš, aké je prostredie médií a čo všetko obnáša práca moderátora, redaktora, kameramana alebo strihača. V profesionálnom prostredí získaš drahocenné skúsenosti

Máš v sebe kreatívneho ducha? 

Si kreatívec? Rád pozoruješ, ako reklamy hýbu svetom? Prípadne by si chcel hýbať reklamami ty sám? Alebo máš iné ambície založiť si v 18-tke vlastnú firmu? SOŠMIŠ ťa v tom podporí a dostaneš teoretické aj praktické skúsenosti, ako sa k tvojim víziám približovať

Reklama, predaj, manažment

Bez reklám, ktoré na nás vyskakujú na billboardoch, v novinách, v televízii a na internete už nemôžeme existovať. Ako sa také reklamy pripravujú a čo potrebujeme na to, aby sme úspešne produkt predali?

Kreatívec s citom pre predaj

Dôležité je nebáť sa myslieť inak a spájať aj nespojiteľné. Tajomstvo reklamy spočíva v tom, aby si vedel pracovať s vlastným myšlienkami, poznať myseľ zákazníka, mať cit pre krásu a pestovať si v sebe obchodného a tímového ducha.

Naučíme ťa, ako rozbehnúť vlastné projekty 

Možno ani netušíš, čomu by si sa po skončení strednej školy venoval a čo bude tvoj dream job. Marektingové vedomosti a praktické skúsenosti ti otvárajú nové možnosti, ako svoj potenciál využiť. Nebudeš sa báť budovať vlastnú značku, vytvoriť reklamnú kampaň a podieľať sa na tvorbe reklamných stratégií. Aj na internet, sociálne siete sa budeš pozerať úplne inak ako doteraz.

 

Si knihožrút a svet informácií ťa nadchýňa?

Cítiš sa v práci s informáciami ako doma? Vidíš v nových poznatkoch zmysel, ktorý iní ľudia nevidia? V tom prípade máme pre teba skvelú správu. Si informačný macher, ktorý objavuje aj neobjaviteľné. Ak sa chceš na svet kníh, ekonomiky, komunikácie a informácií pozrieť aj inými očami, odbor informačné systémy a služby je pre teba ako stvorený. Neoddeliteľnou súčasťou je aj prax v kultúrnych, informačných inštitúciách, ktorá ti pomôže pri tvojej budúcej profesii.

 

Svet informácií= magický svet

Predstav si, že sa dozvieš o živote kníh omnoho viac, ako len z prečítaných románov a obľúbených diel science fiction. Naviac sa naučíš pracovať s informáciami ako profesionál.Ak máš pokojnú povahu s citom pre dobrodružný, romantický, futuristický pohľad na svet, práve knižnica na SOŠMIŠ bude to práve miesto na realizáciu a sebarealizáciu. Študenti často potrebujú poradiť pri výbere literatúry a ty ako knižný borec im vieš priblížiť, kde a ako majú vybrané knihy hľadať. Na druhej strane môžeš knihám pomôcť a zabezpečiť im významné postavenie medzi nami- smrteľníkmi. A nekončí to prácou pri knihách, ale aj s ľuďmi. Organizácia firmy, besied, špeciálnych knižných eventov pre mladšie aj staršie generácie, aj v tom budeš ako doma.

 

Od zručností a vedomostí k vlastnej firme

Šikovnosti a podnikateľským aktivitám sa na SOŠMIŠ medze nekladú. Študenti odboru ISS sa každoročne zapájajú do celoslovenského projektu ,,študentská firma". Tímy študentov získajú teoretické vedomosti z oblasti fungovania firiem a spoločností, ktoré majú následne aplikovať do reálneho projektu. Môžu podporiť projekty akéhokoľvek druhu bez obmedzení. Žiaci, pod vedením pedagóga, manažujú chod firmy od úplného začiatku až po samotný koniec (kreatívne nápady, brainstormingy, založenie firmy, aktívne podnikanie, likvidácia firmy). 

 

Prax v inštitúciách

Tvoje skúsenosti neskončia len na SOŠMIŠ. Naša škola spolupracuje s bankami, školskými knižnicami a inými inštitúciami, ktoré ti počas praxe v 3. a v 4. ročníku ukážu, ako sa pracuje s informáciami na profesionálnej úrovni. Taktiež ťa naučia, aké iné zručnosti by mal mať kvalitný zamestnanec 21. storočia- grafické, ekonomické, administratívne, komunikačné, ktoré vieš využiť na rôznych pracovných pozíciách.