Sledovanie videí zaznamenáva boom. Prečítajte si tipy ako využiť tento trend pre propagáciu strednej školy

Sledovania videí zaznamenalo až 50% nárast medzi mladými tínedžermi za posledných 5 rokov. Mladí ľudia využívajú na získavanie informácií, zábavu a sebaprezentáciu najmä krátke, zaujímavé videá. Práve tento trend podporuje aj videoportál KamnaStrednu.sk

Na základe prieskumu z roku 2019 sledovanie YouTube videí prekonalo medzi tínedžermi hranie videohier (58% vs 43%). Čas, ktorý venovali denne sledovaním online videí sa za posledných 5 rokov zdvojnásobil - z 35 minút v roku 2015 na 59 minút denne v roku 2019. Možnosť prístupu k streamovanému obsahu neustále rastie, keďže deti dostávajú smartfóny stále v nižšom veku. 

Prichádzajú nové fenomény, napríklad najrýchlejšie rastúca sociálna sieť TikTok, ktorá sa zameriava na krátke videá. Aktívne ju používalo 800 miliónov užívateľov a počet stiahnutí aplikácie pre mobilné telefóny prekonal 2,5 miliardy (máj 2020).

Čoraz populárnejšia je medzi tínedžermi nižších ročníkov, pretože jej základom je jednoduchosť. Stačí nakrútiť krátke video (15 – 60-sekundové), podľa možnosti čo najzaujímavejšie, upraviť pomocou filtrov, pridať hudbu a označiť príspevok hashtagom (#). 

A ešte tri podporné argumenty na tvorbu videí:

  • Ak na svojej stránke používate videá, návštevníci zostanú na vašom webe o 2 minúty dlhšie.
  • Cca 87% užívateľov sociálnych sietí sleduje videá
  • Podľa prieskumov zaujmú príspevky s videom až 3x viac ako tie textové alebo s obrázkom.

A ako využiť tento trend pri prezentácii vašej školy na portáli KamnaStrednu.sk?

Nájdite si medzi svojimi študentmi kreatívcov - školských YouTuberov, ktorí dokážu urobiť virálne video o škole. Dajte ho na YouTube. Umiestnite link na video na videoportáli Kam na strednú, video sa zobrazí na hlavnej stránke projektu a môžu si ho pozrieť stovky končiacich základoškolákov, vašich budúcich študentov.

(foto: canva.com)