Sledovanie videí na YouTube? Medzi mladými tínedžermi je to najobľúbenejšia aktivita

Videoportál KamNaStrednu.sk chce pomôcť žiakom základných škôl pri výbere strednej školy spôsobom, ktorý je im blízky. Za posledných 5 rokov zaznamenalo najväčší nárast obľúbenosti medzi mlydými tínedžermi sledovanie videí (až 50%) . Mladí ľudia využívajú na získavanie informácií, zábavu a sebaprezentáciu najmä krátke, zaujímavé videá.  

Na základe prieskumu z roku 2019 sledovanie YouTube videí prekonalo medzi tínedžermi hranie videohier (58% vs 43%). Čas, ktorý venovali denne sledovaním online videí sa za posledných 5 rokov zdvojnásobil - z 35 minút v roku 2015 na 59 minút denne v roku 2019. Možnosť prístupu k streamovanému obsahu neustále rastie, keďže deti dostávajú smartfóny stále v nižšom veku. 

Prichádzajú nové fenomény, napríklad najrýchlejšie rastúca sociálna sieť TikTok, ktorá sa zameriava na krátke videá. Aktívne ju používalo 800 miliónov užívateľov a počet stiahnutí aplikácie pre mobilné telefóny prekonal 2,5 miliardy (máj 2020). Čoraz populárnejšia je medzi tínedžermi nižších ročníkov, pretože jej základom je jednoduchosť. Stačí nakrútiť krátke video (15 – 60-sekundové), samozrejme, podľa možnosti čo najzaujímavejšie, upraviť pomocou filtrov, pridať hudbu a označiť príspevok hashtagom (#). 

A ešte tri podporné argumenty na tvorbu videí: Ak na svojej stránke používate videá, návštevníci zostanú na vašom webe o 2 minúty dlhšie. Cca 87% užívateľov sociálnych sietí sleduje videá a podľa prieskumov zaujmú príspevky s videom až 3x viac ako tie textové alebo s obrázkom.

Ako sa prezentovať na videoportáli Kam na strednú? Prečítajte si tieto 3 odporúčania:

  • Nájdite si medzi svojimi študentmi kreatívcov - školských YouTuberov, ktorí dokážu urobiť virálne video o škole. A potom ho stačí umiestniť na videoportál Kam na strednú, kde si ho môžu pozrieť stovky končiacich základoškolákov, vašich budúcich študentov. 
  • Uverejňujte videá, ktoré sú kratšie (ideálne do 1 minúty)
  • Buďte osobní - predstavujte napr. predagógov aj cez ich osobnosti - aké majú hobby, čo radi robia vo voľnom čase a pod.

A na záver: Nezabúdajte pravidelne aktualizovať obsah vašej stránky na portáli. Ukazujte, čím žije vaša škola, aké úspechy dosiahli vaši študenti, aké novinky ste priniesli pre študentov. Vráti sa vám to na rastúcej návštevnosti na stránke a zvýšenom záujme o štúdium na vašej škole. 

(foto: canva.com)